![Wskaźnik baterii](https://suex.pl/img/14-indicatore-carica.png)
Wskaźnik baterii
![Wskaźnik baterii w skuterze](https://suex.pl/img/Battery%20gauge.jpg)
To proste i niezawodne urządzenie pokazuje stan naładowania akumulatora oraz pozycje ON/OFF w postaci świecących się na niebieska diod.
Wskaźnik ma postać 9 niebieskich diod LED o wysokiej intensywności w kapsułce umieszczonej w tylnej części korpusu skutera. Kapsuła LED jest całkowicie wodoszczelna i nurek może ją łatwo zobaczyć.
PRZECZYTAJ instrukcję obsługi skutera XJt - wskaźnik baterii ma pewne ograniczenia, jeśli nie używasz akumulatorów Li-ion w skuterach serii ERON.
System działa idealnie tylko z oryginalnymi bateriami posiadającymi system DRIVe.
![Bateria litowo-jonowa](https://suex.pl/img/24-Li-Ion-battery.png)
Bateria litowo-jonowa
![Bateria litowo-jonowa w skuterze](https://suex.pl/img/71397.jpg)
Wysokiej jakości akumulatory litowo-jonowe CE i UN38.3 Certyfikowane do transportu.
- Własna płyta kontrolna BMS z unikatowymi specyfikacjami Suex;
- Odczyt LCD ładowania baterii;
- Wysokiej jakości, wielofunkcyjne ładowarki
Wyjmowanie baterii ze skutera jest szybkie, proste i nie wymaga żadnych narzędzi.
Wbudowany system DRIVe:
Dzięki systemowi DRIVE SYSTEM możesz otrzymywać w komputerze ERON D1:
- Stan naładowania akumulatora w %
- Rzeczywisty pozostały czas pracy skutera podawany w minutach.
- Dane o stanie naładowania akumulatora, głębokością, czasem oraz temperaturą nurkowania możesz śledzić poprzez darmowa aplikację Calypso na Tablecie lub Smartphonie
- Monitorowanie prędkości (wkrótce)
- Monitorowanie odległość (wkrótce)
![Pokrywa główna](https://suex.pl/img/1-sistema-di-chiusura.png)
Pokrywa główna
![Pokrywa główna w skuterze](https://suex.pl/img/Lock.jpg)
Opatentowana pokrywa uszczelnienie komory baterii gwarantuje idealne uszczelnienie bez klipsów mocujących, śrub oraz zatrzasków.
- Bardzo wygodny sposób otwierania i zamykania komory skutera przy zachowaniu jego szczelności.
- Ryzyko przypadkowego otwarcia podczas upadku lub wyjmowania do / z wody jest prawie zerowe. Drgania występujące podczas transportu nie wpływają negatywnie na system uszczelnienia komory górnej.
![Wyłącznik główny](https://suex.pl/img/7-main-switch.png)
Wyłącznik główny
![Wyłącznik główny w skuterze](https://suex.pl/img/on-off.jpg)
To GŁÓWNE URZĄDZENIE BEZPIECZEŃSTWA umożliwia łatwe w obsłudze natychmiastowe przerwanie zasilania w każdej sytuacji, takiej jak:
- transport
- dodatkowe holowanie skutera
- procedura zmiany gazu nurka
- awaria pracy
W pełni mechaniczny system: zapobiega niekontrolowanemu uruchomieniu silnika. Żadna elektronika nie jest używana do sterowania wyłącznikiem głównym.
![Śruba napędowa](https://suex.pl/img/17-proplock-propeller.png)
Śruba napędowa
![Śruba napędowa w skuterze](https://suex.pl/img/Easyprop.jpg)
Opatentowany system Suex PropLock umożliwia nurkowi łatwe wyjmowanie i wymianę śruby (nawet pod wodą) bez dodatkowych narzędzi. Dzięki funkcji PropLock nurek może np. usunąć pod wodą elementy, które wkręciły się w śrubę napędową.
![Regulacja prędkości](https://suex.pl/img/8-variatore-velocita.png)
Regulacja prędkości
![Regulacja prędkości w skuterze](https://suex.pl/img/speedcontrl.jpg)
Prędkość jest regulowana elektronicznie, dostosowując obroty śmigła z następującymi zaletami:
- stały skok śmigła (umożliwia maksymalną wydajność napędu)
- wyższa wytrzymałość śmigła (w porównaniu do urządzeń o zmiennym skoku)
Oprócz głównego wyłącznika i złącza skuter nie ma innych włączników mechanicznych.
System uruchamia silnik stopniowo - eliminuje w ten sposób nagły wzrost prędkości skutera co ma ogromne znaczenia podczas uruchomienia skutera w ciasnych przestrzeniach nurkowania.
![System By-Pass](https://suex.pl/img/13-bypass-system.png)
System By-Pass
![System By-Pass w skuterze](https://suex.pl/img/Bypass(1).jpg)
Po aktywacji, system zapewnia bezpośrednie zasilanie silnika z akumulatora przy jednoczesnym obejściu elektroniki skutera.
Funkcja przydatna jest w bardzo mało prawdopodobnych sytuacjach awarii skutera.
By-Pass aktywny jest tylko i wyłącznie w silnikach szczotkowych seryjnie produkowanych we wszystkich skuterach Suex.
Skuter z aktywnym systemem ByPass aktywuje się tylko i wyłącznie poprzez mechaniczny przełącznik WŁ./WYŁ
![Doskonała pływalność](https://suex.pl/img/4-easy-trim.png)
Doskonała pływalność
![Doskonała pływalność w skuterze](https://suex.pl/img/Easytrim2.jpg)
Wszystkie skutery marki Suex posiadają funkcję EASY TRIM co oznacza idealną płaską pozycje skutera przy jednoczesnej idealnej zerowej pływalności.
Fabryczne płaskie ułożenie skutera ułatwia jego używanie oraz podnosi komfort i bezpieczeństwo nurkowania.
![Łatwa kontrola](https://suex.pl/img/15-easy-inspect.png)
Łatwa kontrola
![Łatwa kontrola w skuterze](https://suex.pl/img/easyinspect.jpg)
Przezroczysta pokrywa między akumulatorem a komorą silnika umożliwia kontrolę komory silnika.
![Nowa konstrukcja uchwytu](https://suex.pl/img/19-n-handle.png)
Nowa konstrukcja uchwytu
![Nowa konstrukcja uchwytu w skuterze](https://suex.pl/img/Handle.jpg)
Nowy układ uchwytu seryjne montowany jest do wszystkich modeli XJ i XK.
Ulepszona, ergonomiczna, gumowa konstrukcja jest bardzo wygodna i może być regulowana dla prawo i lewo ręcznych nurków. Istnieje możliwość złożenia rączki na czas transportu.
Spust rączki skutera zasłonięty jest rękojeścią ochraniając ją przed ewentualnymi uderzeniami podczas nurkowania. Rączka przygotowana jest do obsługi małych i dużych dłoni, Ułatwia w ten sposób obsługę skutera.
Funkcja podwójnej prędkości (TYLKO XK1) została ulepszona o opcję dodatkowej regulacji rękojeści.
Funkcja podwójnej prędkości przydatna jest do utrzymywania tempa nurkowego. W bardzo łatwy sposób, mając nastawioną prędkość, możesz przyspieszyć do maksymalnej.
Funkcja autopilot ułatwia blokadę manetki, co przydaje się podczas długich nurkowań. W bardzo łatwy sposób można ją aktywować i dezaktywować.
System mocowanie akcesoriów na rękojeść daje możliwość łatwego montażu kompasu lub komputera (opcja).
![Uszczelniony przedział silnika](https://suex.pl/img/5-comparti-stagni.png)
Uszczelniony przedział silnika
![Uszczelniony przedział silnika w skuterze](https://suex.pl/img/motorcomp.jpg)
Znacząco minimalizuje ryzyko całkowitego zalania skutera.
W bardzo mało prawdopodobnym przypadku zalania skutera system utrudnia całkowite zalanie skutera. Dzieje się tak, ponieważ woda, która wchodzi do jednego z dwóch suchych przedziałów, pozostaje odizolowana od drugiego przedziału. Ma to olbrzymie znaczenie podczas zmiany pływalności skutera na dodatnią oraz minimalizuje uszkodzenia podczas zalania jednej z komór.
Odizolowanie komór ma również olbrzymie znaczenie w przypadku pojawienia się pożaru w komorze silnika np. z powodu nadmiernego tarcia, uniemożliwiając przedostanie się ognia do części baterii.
![System NBS](https://suex.pl/img/3-nbs.png)
System NBS
![System NBS w skuterze](https://suex.pl/img/10379744_10203285404229544_3362316567320462914_o.jpg)
Wszystkie skutery marki SUEX posiadają funkcję EASY TRIM co oznacza idealną płaską pozycje skutera przy jednoczesnej idealnej zerowej pływalności.
Fabryczne płaskie ułożenie skutera ułatwia jego używanie oraz podnosi komfort i bezpieczeństwo nurkowania.
![Wykonanie odporne na sól](https://suex.pl/img/2-costruzione-marina.png)
Wykonanie odporne na sól
Skutery suex produkowane są Delrinu, PCV, poliwęglanu i stali nierdzewnej. Nie mają żadnych problemów z korozją. Morskie aluminium jest głęboko anodowane wewnątrz i na zewnątrz.
Brak połączeń aluminium / SS eliminujących ryzyko korozji galwanicznej bez konieczności stosowania anody protektorowej: zapewnia to znakomitą ochronę aluminiowego kadłuba przy całkowitym zanurzeniu w słonej wodzie.
Konstrukcja pozbawiona spawów: SUEX używa tylko jednorodnego materiału zarówno do PVC, Delrinu i Aluminium. Spoiny są potencjalnymi punktami uszkodzenia integralności wodoszczelnej, w pewnym momencie w okresie żywotności urządzenia korozja i pęknięcia naprężeniowe mogą wystąpić w spoinach, które nie występują w jednorodnym materiale.
![Ochrona silnika](https://suex.pl/img/10-protezione-motore.png)
Ochrona silnika
Pojazdy firmy SUEX są wyposażone w specjalne zabezpieczenie silnika elektrycznego i cieplnego przed zwarciem, nadmiernym prądem i przegrzaniem.
Elektroniczny układ napędowy SUEX został zaprojektowany z myślą o maksymalnej jakości, bezpieczeństwie i wydajności:
- maksymalny pobór prądu
- ochrona przed przegrzaniem
- podwójne czujniki dla urządzenia startowego (dla modeli z podwójną prędkością)
- bezpiecznik ochronny
![Ochrona baterii](https://suex.pl/img/11-battery-protection-system.png)
Ochrona baterii
Skutery Suex z zasilaniem Nimh i litowym są wyposażone w system odcinania.
Odcięcie odcina napięcie poniżej ustalonego napięcia granicznego, aby uniknąć uszkodzenia pakietu w przypadku nadmiernego rozładowania podczas użytkowania.
System:
- jest wbudowany w akumulator
- Jest w pełni automatyczny, co oznacza, że nie ma potrzeby ręcznej aktywacji lub dezaktywacji
![Certyfikaty](https://suex.pl/img/21-certificazioni.png)
Certyfikaty
DEKLARACJA ZGODNOŚCI ADV firmy Suex są zgodne z następującymi przepisami:
- Dyrektywa maszynowa 2006/95 / CE
- Kompatybilność elektromagnetyczna EMC 2014/30 / EU
- UNI EN ISO 12100-1: 2010
- UNI EN ISO 61000-6-4
- UNI EN ISO 61000-6-1
- CEI EN 60034-1
- CEI EN 60335-1
- UN 38.3 dla transportu baterii litowych