Wskaźnik baterii
To proste i niezawodne urządzenie pokazuje stan naładowania akumulatora oraz pozycje ON/OFF w postaci świecących się na niebieska diod.
Wskaźnik ma postać 9 niebieskich diod LED o wysokiej intensywności w kapsułce umieszczonej w tylnej części korpusu skutera. Kapsuła LED jest całkowicie wodoszczelna i nurek może ją łatwo zobaczyć.
PRZECZYTAJ instrukcję obsługi skutera XJt - wskaźnik baterii ma pewne ograniczenia, jeśli nie używasz akumulatorów Li-ion w skuterach serii ERON.
System działa idealnie tylko z oryginalnymi bateriami posiadającymi system DRIVe.
Bateria litowo-jonowa
Wysokiej jakości akumulatory litowo-jonowe CE i UN38.3 Certyfikowane do transportu.
- Własna płyta kontrolna BMS z unikatowymi specyfikacjami Suex;
- Odczyt LCD ładowania baterii;
- Wysokiej jakości, wielofunkcyjne ładowarki
Wyjmowanie baterii ze skutera jest szybkie, proste i nie wymaga żadnych narzędzi.
Wbudowany system DRIVe:
Dzięki systemowi DRIVE SYSTEM możesz otrzymywać w komputerze ERON D1:
- Stan naładowania akumulatora w %
- Rzeczywisty pozostały czas pracy skutera podawany w minutach.
- Dane o stanie naładowania akumulatora, głębokością, czasem oraz temperaturą nurkowania możesz śledzić poprzez darmowa aplikację Calypso na Tablecie lub Smartphonie
- Monitorowanie prędkości (wkrótce)
- Monitorowanie odległość (wkrótce)
Pokrywa główna
Opatentowana pokrywa uszczelnienie komory baterii gwarantuje idealne uszczelnienie bez klipsów mocujących, śrub oraz zatrzasków.
- Bardzo wygodny sposób otwierania i zamykania komory skutera przy zachowaniu jego szczelności.
- Ryzyko przypadkowego otwarcia podczas upadku lub wyjmowania do / z wody jest prawie zerowe. Drgania występujące podczas transportu nie wpływają negatywnie na system uszczelnienia komory górnej.
Wyłącznik główny
To GŁÓWNE URZĄDZENIE BEZPIECZEŃSTWA umożliwia łatwe w obsłudze natychmiastowe przerwanie zasilania w każdej sytuacji, takiej jak:
- transport
- dodatkowe holowanie skutera
- procedura zmiany gazu nurka
- awaria pracy
W pełni mechaniczny system: zapobiega niekontrolowanemu uruchomieniu silnika. Żadna elektronika nie jest używana do sterowania wyłącznikiem głównym.
Śruba napędowa
Opatentowany system Suex PropLock umożliwia nurkowi łatwe wyjmowanie i wymianę śruby (nawet pod wodą) bez dodatkowych narzędzi. Dzięki funkcji PropLock nurek może np. usunąć pod wodą elementy, które wkręciły się w śrubę napędową.
Regulacja prędkości
Prędkość jest regulowana elektronicznie, dostosowując obroty śmigła z następującymi zaletami:
- stały skok śmigła (umożliwia maksymalną wydajność napędu)
- wyższa wytrzymałość śmigła (w porównaniu do urządzeń o zmiennym skoku)
Oprócz głównego wyłącznika i złącza skuter nie ma innych włączników mechanicznych.
System uruchamia silnik stopniowo - eliminuje w ten sposób nagły wzrost prędkości skutera co ma ogromne znaczenia podczas uruchomienia skutera w ciasnych przestrzeniach nurkowania.
System By-Pass
Po aktywacji, system zapewnia bezpośrednie zasilanie silnika z akumulatora przy jednoczesnym obejściu elektroniki skutera.
Funkcja przydatna jest w bardzo mało prawdopodobnych sytuacjach awarii skutera.
By-Pass aktywny jest tylko i wyłącznie w silnikach szczotkowych seryjnie produkowanych we wszystkich skuterach Suex.
Skuter z aktywnym systemem ByPass aktywuje się tylko i wyłącznie poprzez mechaniczny przełącznik WŁ./WYŁ
Doskonała pływalność
Wszystkie skutery marki Suex posiadają funkcję EASY TRIM co oznacza idealną płaską pozycje skutera przy jednoczesnej idealnej zerowej pływalności.
Fabryczne płaskie ułożenie skutera ułatwia jego używanie oraz podnosi komfort i bezpieczeństwo nurkowania.
Łatwa kontrola
Przezroczysta pokrywa między akumulatorem a komorą silnika umożliwia kontrolę komory silnika.
Nowa konstrukcja uchwytu
Nowy układ uchwytu seryjne montowany jest do wszystkich modeli XJ i XK.
Ulepszona, ergonomiczna, gumowa konstrukcja jest bardzo wygodna i może być regulowana dla prawo i lewo ręcznych nurków. Istnieje możliwość złożenia rączki na czas transportu.
Spust rączki skutera zasłonięty jest rękojeścią ochraniając ją przed ewentualnymi uderzeniami podczas nurkowania. Rączka przygotowana jest do obsługi małych i dużych dłoni, Ułatwia w ten sposób obsługę skutera.
Funkcja podwójnej prędkości (TYLKO XK1) została ulepszona o opcję dodatkowej regulacji rękojeści.
Funkcja podwójnej prędkości przydatna jest do utrzymywania tempa nurkowego. W bardzo łatwy sposób, mając nastawioną prędkość, możesz przyspieszyć do maksymalnej.
Funkcja autopilot ułatwia blokadę manetki, co przydaje się podczas długich nurkowań. W bardzo łatwy sposób można ją aktywować i dezaktywować.
System mocowanie akcesoriów na rękojeść daje możliwość łatwego montażu kompasu lub komputera (opcja).
Uszczelniony przedział silnika
Znacząco minimalizuje ryzyko całkowitego zalania skutera.
W bardzo mało prawdopodobnym przypadku zalania skutera system utrudnia całkowite zalanie skutera. Dzieje się tak, ponieważ woda, która wchodzi do jednego z dwóch suchych przedziałów, pozostaje odizolowana od drugiego przedziału. Ma to olbrzymie znaczenie podczas zmiany pływalności skutera na dodatnią oraz minimalizuje uszkodzenia podczas zalania jednej z komór.
Odizolowanie komór ma również olbrzymie znaczenie w przypadku pojawienia się pożaru w komorze silnika np. z powodu nadmiernego tarcia, uniemożliwiając przedostanie się ognia do części baterii.
System NBS
Wszystkie skutery marki SUEX posiadają funkcję EASY TRIM co oznacza idealną płaską pozycje skutera przy jednoczesnej idealnej zerowej pływalności.
Fabryczne płaskie ułożenie skutera ułatwia jego używanie oraz podnosi komfort i bezpieczeństwo nurkowania.
Wykonanie odporne na sól
Skutery suex produkowane są Delrinu, PCV, poliwęglanu i stali nierdzewnej. Nie mają żadnych problemów z korozją. Morskie aluminium jest głęboko anodowane wewnątrz i na zewnątrz.
Brak połączeń aluminium / SS eliminujących ryzyko korozji galwanicznej bez konieczności stosowania anody protektorowej: zapewnia to znakomitą ochronę aluminiowego kadłuba przy całkowitym zanurzeniu w słonej wodzie.
Konstrukcja pozbawiona spawów: SUEX używa tylko jednorodnego materiału zarówno do PVC, Delrinu i Aluminium. Spoiny są potencjalnymi punktami uszkodzenia integralności wodoszczelnej, w pewnym momencie w okresie żywotności urządzenia korozja i pęknięcia naprężeniowe mogą wystąpić w spoinach, które nie występują w jednorodnym materiale.
Ochrona silnika
Pojazdy firmy SUEX są wyposażone w specjalne zabezpieczenie silnika elektrycznego i cieplnego przed zwarciem, nadmiernym prądem i przegrzaniem.
Elektroniczny układ napędowy SUEX został zaprojektowany z myślą o maksymalnej jakości, bezpieczeństwie i wydajności:
- maksymalny pobór prądu
- ochrona przed przegrzaniem
- podwójne czujniki dla urządzenia startowego (dla modeli z podwójną prędkością)
- bezpiecznik ochronny
Ochrona baterii
Skutery Suex z zasilaniem Nimh i litowym są wyposażone w system odcinania.
Odcięcie odcina napięcie poniżej ustalonego napięcia granicznego, aby uniknąć uszkodzenia pakietu w przypadku nadmiernego rozładowania podczas użytkowania.
System:
- jest wbudowany w akumulator
- Jest w pełni automatyczny, co oznacza, że nie ma potrzeby ręcznej aktywacji lub dezaktywacji
Certyfikaty
DEKLARACJA ZGODNOŚCI ADV firmy Suex są zgodne z następującymi przepisami:
- Dyrektywa maszynowa 2006/95 / CE
- Kompatybilność elektromagnetyczna EMC 2014/30 / EU
- UNI EN ISO 12100-1: 2010
- UNI EN ISO 61000-6-4
- UNI EN ISO 61000-6-1
- CEI EN 60034-1
- CEI EN 60335-1
- UN 38.3 dla transportu baterii litowych