Przejdź do treści
Prosta konserwacja

Prosta konserwacja

AKUMULATORY
Podczas ładowania i rozładowywania wydziela się wodór. Jest to typowe zjawisko dla akumulatorów ołowiowych z ciekłym elektrolitem. Zjawisko to jest mniej powszechne w akumulatorach z żelowym elektrolitem, tj. tym, który jest przez nas stosowany. Z tego powodu poniższe zasady postępowania stanowią proste środki ostrożności:

  • UWAŻNIE PRZECZYTAJ INSTRUKCJĘ OBSŁUGI ŁADOWARKI AKUMULATORA
  • Akumulator należy ładować wyłącznie specjalnie dołączoną ładowarką 
  • Należy ładować akumulator w miejscu o dobrej wentylacji, zadaszonym, położonym z dala od łatwopalnych materiałów lub cieczy, nie w zatłoczonych pomieszczeniach i nigdy nie w domu
  • Akumulator musi być podłączony do ładowarki za pomocą specjalnej złączki
  • WYJMIJ AKUMULATOR ze skutera i odczekaj, co najmniej dwie godziny przed rozpoczęciem ładowania
  • Nie podłączaj żadnego innego urządzenia, ani urządzenia odcinającego, do akumulatora podczas ładowania. Z tego powodu urządzenie odcinające musi być zawsze odłączone
  • Akumulator należy przechowywać z dala od skutera i wkładać go i podłączać do silnika bezpośrednio przed użytkowaniem: po użytkowaniu należy go odłączyć i wyjąć ze skutera.

PRZEWODY I ZŁĄCZKI
Innym prostym środkiem ostrożności jest częste sprawdzanie stanu utlenienia styków i złączek. Muszą być one zawsze w doskonałym stanie, wolne od przecięć w izolacji, wybrzuszeń, lub co gorsza zagięć, które mogą oznaczać przerwanie drutu.

W naszych skuterach instalujemy najwyższej jakości okablowanie, nie mniej jednak nieprawidłowe użytkowanie może spowodować ich uszkodzenie.

SMAROWANIE NATRYSKOWE
Nigdy nie należy używać żadnego rodzaju środków w sprayu wewnątrz wodoszczelnej pokrywy silnika (w przypadku odłamania się części pokrywy). Jeżeli tak się stanie należy przewietrzyć zdemontowane części przez dłuższy czas zanim zostaną zamontowane ponownie.
Po wprowadzenia zakazu, gaz chlorofluorokarbon (CFC) został zastąpiony bardzo łatwopalnym rodzajem gazu. W przypadku zamknięcia w miejscach, które nie zapewniają przepuszczania powietrza i gdzie może nastąpić zapalenie poprzez iskrę, te substancje mogą się bardzo łatwo zapalić. Z tego samego powodu nigdy nie należy używać środków w sprayu wewnątrz przegrody na akumulator, a jeśli taki środek musi zostać użyty, należy wywietrzyć to miejsce przez dłuższy czas zanim skuter zostanie uruchomiony ponownie. Należy również zwrócić uwagę na fakt, iż niektóre materiały napędowe mogą wydostać się ze swojej aerozolowej puszki jeszcze w stanie ciekłym i potrzeba czasu zanim wyparują.

O- RINGI
Te elementy pozwalają w doskonały sposób zapewnić mechaniczne uszczelnienie chroniące przed kontaktem z wodą, patrz informacja wewnątrz skutera.
Są zbudowane głównie z neoprenu, doskonałego materiału nawet, jeżeli wymaga on użytkowania ze szczególną uwagą.

  • Nigdy nie dopuszczaj, aby O-ring uszczelniający silnik pozostał spłaszczony na dłuższy czas, jeśli nie używasz skutera otwórz go, aby zapobiec zdeformowaniu O-ringu   
  • Nigdy nie stosuj żadnego rozpuszczalnika do czyszczenia O-ringu, użyj jedynie czystej szmatki 
  • Nasmaruj otwór pod O-ring przy każdym użyciu w ten sposób będzie łatwiej zamknąć skuter i będzie on zawsze całkowicie szczelny 
  • Przeprowadzaj często czyszczenie gniazda O-ringu używając suchej szczotki
  • Nigdy nie zastępuj O-ringu nieoryginalnymi częściami zapasowymi nawet, jeżeli kształt jest ten sam to materiał, z którego jest zrobiony może być niewłaściwy; O-ringi są obecnie wykonywane z różnych materiałów o różnej spójności.

 

 

CZĘŚCI PCW
Niektóre części skutera są zbudowane z materiału PCW.
Stosujemy wyłącznie nowe i certyfikowane materiały niemniej jednak należy zachować środki ostrożności.

  • Nigdy nie pozostawiaj skutera wystawionego na bezpośrednie działanie promieni słonecznych przez dłuższy czas; skuter powinien być zawsze zakryty. W przypadku wystawienia na bezpośrednie działanie promieni słonecznych zapewnienie wodoszczelności skutera może okazać się niemożliwe.
  • Nigdy nie używaj żadnego rozpuszczalnika, jedynie wody i mydła do czyszczenia skutera. Niektóre rozpuszczalniki mogą stopić elementy, z którymi się zetkną, co w konsekwencji może zmniejszyć walory estetyczne skutera oraz stopień mechanicznego uszczelnienia. W żadnym wypadku nie używaj rozcieńczalnika acetonowego, trichloroetylenowego lub nitro.
  • Nigdy nie maluj swojego skutera. Stosuj naklejki.

Nawet, jeżeli skuter posiada doskonałe właściwości w zakresie uszczelnienia mechanicznego może ulec uszkodzeniu w bardzo trudnych warunkach, w szczególności przy bardzo niskich temperaturach (np. poniżej zero).
Jeżeli skuter spadnie nagle na ziemię, dokładnie sprawdź czy nie powstały jakieś pęknięcia. Aby być całkowicie pewnym, co do szczelności, zawsze lepiej wykonać próbę w warunkach ciśnienia hiperbarycznego.

 

Kompatybilne modele

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień przechowywania i uzyskiwania dostępu do cookies przy pomocy ustawień przeglądarki lub urządzenia końcowego, z których Państwo korzystacie. X